HiddenUTM waardenHiddenUTM_Source HiddenUTM_Campaign HiddenUTM_Term HiddenUTM_Content HiddenUTM_Medium HiddenSF contactid (voor e-mail) HiddenSF campagne (dynamic) Welk type Sustainable Shopper ben jij? Doe de quiz! Ben jij een slimme koopjesjager? Heb jij een gat in je hand? Of ben je juist heel kieskeurig in de winkel? Voel jij je ook wel eens overweldigd of machteloos als je hoort over de problemen in de kledingindustrie, en ben je benieuwd wat jij kunt doen? Ontdek welk shoptype jij bent en ontvang persoonlijke tips van Solidaridad over duurzaam winkelen, zodat jij je steentje kan bijdragen aan positieve verandering! Wat voor soort shopper ben jij?(Vereist) In de uitverkoop, op Vinted en op Marktplaats voel ik me thuis.💲 De weloverwogen investeerder. Ik koop minder, maar geef het uit aan dingen die ik echt koester. ❤️ Soms ontstaat er spontaan een gat in mijn hand. Als ik iets moois zie, waarom zou ik dan wachten? 💃🏾 Shoppen? Ik koop het liefste van mijn designervrienden of ik zit zelf achter de naaimachine! ✍️ Aha, een slimme koopjesjager! Aan het eind van deze quiz hebben we hele leuke tips voor jou.Weloverwogen investeren, dat is jouw ding! Aan het eind van deze quiz hebben we hele leuke tips voor jou.Jij grijpt je kans als je ‘m ziet! Aan het eind van deze quiz hebben we hele leuke tips voor jou.Jij zet de fashionwereld op zijn kop met je unieke smaak. Aan het eind van deze quiz hebben we hele leuke tips voor jou. Hoeveel geef je maandelijks uit aan kleding en schoenen?(Vereist) minder dan €80 euro €80 – €120 euro Meer dan €120 Ongelimiteerd! In Nederland geven we gemiddeld 134 euro per maand uit aan kleding en schoenen. Jij zit dus ver onder het gemiddelde! In Nederland geven we gemiddeld 134 euro per maand uit aan kleding en schoenen. Jij zit dus onder het gemiddelde! In Nederland geven we gemiddeld 134 euro per maand uit aan kleding en schoenen (1600 euro per jaar). Zijn jouw uitgaven gemiddeld?In Nederland geven we gemiddeld 134 euro per maand uit aan kleding en schoenen (1600 euro per jaar). Drijf jij dat gemiddelde omhoog? Je loopt langs een tweedehandskledingwinkel. Wat doe jij?(Vereist) Ik zwaai naar de verkoper, hier kom ik vaker winkelen! Ik race door alle rekken heen, er zijn zoveel mooie dingen te vinden! Ik loop snel door, tweedehands is niet echt mijn ding. Ik ga op zoek naar unieke items: stoffen, snuisterijen en accessoires. Een waar lid van het doorgeef- en hergebruik-universum, wat leuk!Jij hebt oog voor tweedekansjes!Tweedehands? Jouw stijl heeft geen geschiedenis, alleen toekomstige flair!Jij ontdekt verborgen schatten! Online shoppen. Echt jouw ding?(Vereist) Alleen maar – ik ga nooit meer naar de winkel! Meestal, maar soms moet je echt de stad in. Fijner om kleding te kunnen zien, maar online is wel heel handig. Zeker niet, ik vind winkelen en windowshoppen veel te leuk. Online is voor jou geen barrière, het is een kans! Begrijpelijk – je past een nieuwe spijkerbroek het liefst even.De stof voelen, de sfeer van de winkel proeven, als het éven kan heeft dat jouw voorkeur.Het gaat jou om de hele ervaring! Een nieuw kledingstuk is slechts het resultaat van een heerlijk dagje uit. Wat is voor jou belangrijk wanneer je een nieuw kledingstuk koopt?(Vereist) Duurzame materialen: biologische of gerecyclede stoffen. 🌍 Hoge kwaliteit, waardoor ik langer met mijn kleding doe. ✅ Eerlijke lonen voor kledingarbeiders.✊ Klimaatvriendelijke productie. 🌱 Ademende en zelfreinigende stof. 💧 You are what you wear! Ayisha (met de gele hoofddoek), is het met je eens! Zij is manager in een textielfabriek in Ethiopië, en wil haar fabriek verduurzamen. Dankzij een training van Solidaridad heeft ze de kennis in huis. Als vrouw is haar positie in de fabriek heel bijzonder. Terwijl maar liefst 80% van de textielarbeiders wereldwijd vrouw is, bestaat het management vaak uit mannen. “Mijn familie is enorm trots op me!” Goedkoop = duurkoop! Wist je dat veel fabrieken spotgoedkoop moeten leveren aan modemerken? Dat gaat ten koste van de arbeiders, het milieu én de kwaliteit. Ayisha (met de gele hoofddoek) volgde een training bij Solidaridad om de fabriek waar zij werkt te verduurzamen. Als vrouw is haar managementpositie in de fabriek heel bijzonder. Terwijl maar liefst 80% van de textielarbeiders wereldwijd vrouw is, bestaat het management vaak uit alleen maar mannen. “Mijn familie is enorm trots op me!” Eerlijk textiel, jij trekt het je aan! Textielarbeiders, met name vrouwen, worden uitgebuit; ze maken veel uren voor een zeer laag loon. Dat moet anders! Dat vind Mekdes (hierboven op de foto) ook! Zij werkt als textielarbeider in Ethiopië en volgde een training leiderschap van Solidaridad. Daardoor krijgt zij nu beter betaald. Wat ze gaat doen met die extra inkomsten? In ieder geval betaalt ze nu rijlessen voor haar broer zodat hij aan de slag kan als chauffeur. There is no planet B Wist je dat steeds meer modemerken hun kleding kopen in Ethiopië? Deze fabrieken moeten niet meegesleurd worden in de race to the bottom ten koste van het milieu. Daarom geven we trainingen over verduurzaming. We bespreken hoe een fabriek minder water kan gebruiken. Twee fabrieken zijn al overgestapt op hernieuwbare energie. Maximaal genieten van de kwaliteit van je aankoop. Minimaal gedoe. Benieuwd wat Solidaridad nou eigenlijk doet in de textielindustrie? Solidaridad werkt bijvoorbeeld in Ethiopië, met katoenboeren, textielarbeiders én de fabrieken. Van van katoenpluis tot t-shirt, dus! Zo krijgen katoenboeren toegang tot betere zaden en kennis zodat zij goede kwaliteit katoen op een duurzame manier kunnen verbouwen. Positief nieuws voor de boer, de textielfabriek en voor jou natuurlijk! In welk decennium ben je geboren? De jaren 50 De jaren 60 De jaren 70 De jaren 80 De jaren 90 De jaren 00 De jaren 10 Jij groeide op tussen de polkadots, wespentailles en petticoats.Jij groeide op tussen de kleurrijke, psychedelische prints en flowy silhouetten.Jij groeide op tussen de flared jeans, bonte prints en plateauzolen.Jij groeide op tussen de oversized schoudervullingen en neonkleurige kleding.Jij groeide op tussen de haltertops, zweetbandjes en beenwarmers.Jij groeide op tussen de low waist broeken, sleehakken en minirokjes.Jij groeide op tussen de skinny jeans met gaten, spijkerjacks en legerpatronen. Bijna klaar!Wil je kans maken op deze toffe, duurzame shoppertas?(Vereist)Schrijf je dan in voor de Solidaridad nieuwsbrief (en krijg jouw persoonlijke, duurzame shoptips!) en je maakt kans op 1 van deze 5 duurzame tassen! Winnaars ontvangen binnen 1 maand bericht. ❤️Geef hier je antwoord!Ja, ik schrijf me in en ik maak kans op de duurzame shoppertas!Ja, ik schrijf me in maar hoef geen duurzame shopper.Nee, bedankt!Dan nog even je e-mail en je naam om je te kunnen mailen! 😊(Vereist) naamgeving(Vereist) Voornaam Tussenvoegsel Achternaam HiddenUitslag Creatieve Trendsetter HiddenUitslag Wereldverbeteraar HiddenUitslag Innovator HiddenUitslag Zelfbewuste Minimalist Solidaridad’s privacy verklaring. HiddenEmail Opt-in Nieuwsupdates HiddenEmail Opt-in Methode HiddenEmail optin Datum DD dash MM dash JJJJ HiddenHerkomstcampagne HiddenEmail opt-in datum2 DD dash MM dash JJJJ